Patró Navegació Bàsic PNB

12 hs

+ teoric

El Curs

Govern d’embarcacions d’esbarjo de fins a 8 metres d’eslora, amb la potència de motor adequada a aquesta, sempre que l’embarcació no s’allunyi més de 5 milles, en qualsevol direcció, d’un abric. A més podran governar motos nàutiques.

El Patró de Navegació Bàsica o també conegut com el Patró Bàsic de Navegació, és la titulació nàutica intermèdia.

Aquesta titulació nàutica és la que segueix a la Llicència de Navegació, però que està abans del Patró d’Embarcacions d’Esbarjo (PER), amb la qual es permet el govern d’embarcacions d’esbarjo d’eslora continguda als 8 metres.

Què podràs fer?

• Portar vaixells de fins a 8 metres d’eslora
  • Ampliar a vela (Fins a 8 metres)
  • Navegar de dia i de nit
  • Navegacions nacionals i internacionals
  • Allunyar-te fins a 5 milles d’un port o abric

TEMARI DE TEORIA:

Cursos per a l’obtenció dels títols nàutics de patró d’embarcacions d’esbarjo: Llicència de Navegació, Patró de Navegació, Bàsica, Patró d’Esbarjo, Patró de Iot i Capità de iot, amb assistència a l’Escola Nàutica.

Són cursos amb assistència regular a classes en diferents dies i horaris. En aquesta modalitat l’alumne es forma com a patró d’una forma completa i exhaustiva, sense presses i amb dedicació personalitzada del seu professor.

Pretenem que l’aspirant al títol aprengui i estigui perfectament preparat per a l’examen, per molt complicat que aquest sigui.

S’impartiran coneixements sobre limitacions a la navegació en platges no abalisades, abalisades i els seus canals d’accés.

Normativa respecte al trànsit marítim i navegació interior en els ports.

Marques laterals de la regió A.

Manera de governar l’embarcació per a evitar balanços i becaines i importància de no travessar-se a la mar.

Regles 4 a 8, 11 a 19 i 37 (inclòs l’annex IV) del Reglament Internacional per a Prevenir Abordatges.

​A més s’impartiran nocions bàsiques per a l’ús d’una estació de ràdio *VHF portàtil, limitant-se al coneixement del canal 16, el seu ús en cas d’emergència i les comunicacions bàsiques de rutina, així com la manera de contactar amb Salvament Marítim (canal 16 i telèfons 112 i 900 202 202).

​Aquesta formació teòrica podrà impartir-se en una aula o bé en la pròpia embarcació de pràctiques.

TEmARI Patró de navegació bàsic

1. NOMENCLATURA NÀUTICA.

1.1.- Casc.
1.2.- Estructura.
1.3.- Equip de fondeig.
1.4.- Timó.
1.5.- Hèlix.
1.6.- Dimensions.
1.7.- Terminologia.

2.1.- Elements d’amarrament.
2.2.- Nusos.
2.3.- Fondeig.

3.1.- Estabilitat.
3.2.- Comprovacions abans si es fes a la mar.
3.3.- Mesures a prendre a bord amb mal temps.
3.4.- Tempestes elèctriques.
3.5.- Baixa visibilitat.
3.6.- Aigües succintes.
3.7.- Material de seguretat..
3.8.- Home a l’aigua.
3.9.- Remolc.
3.10.- Salvament Marítim.

4.1.- Normes que afecten les embarcacions d’esbarjo.
4.2.- Limitacions a la navegació.
4.3.- Bussos i banyistes.
4.4.- Prevenció de la contaminació.
4.5.- Pavelló nacional..
4.6.- Salvament.
4.7.- Protecció d’espais naturals del medi marí.

5.1.- Normativa *IALA.

Generalitats..

Regles de rumb i govern.
Llums i Marques.
Senyals acústics i lluminosos.
Senyals de perill.

Vols més informació

Més Cusos

TAMBÉ ET PODEN INTERESSAR AQUESTS CURSOS

LLICÈNCIA DE NAVEGACIÓ

Llicència de navegació

Les Llicències de Navegació són les titulacions nàutiques que ens permet ser patrons d’embarcacions d’esbarjo de fins a 6 metres i motos d’aigua. Aquest permís nàutic se’l considera el primer pas per a qualsevol que vulgui entrar al món dels vaixells, les seves atribucions són limitades però les adequades per poder gaudir de la navegació.

Si obtens aquest títol nàutic, podràs:

• Eslores de fins a 6 metres
  • Potència del motor adequada
  • Navegació a 2 milles de la costa
  • Navegació Diürna
  • Només per aigües espanyoles (Península, Balears i Canàries)
  • VEuRE CURS >

Patró Embarcacions d’Esbarjo

El Patró d’Embarcacions d’Esbarjo o també conegut com el Patró d’Esbarjo o PER, és la tercera titulació nàutica.

Si vols obtenir el carnet del PER, podràs:

• Portar vaixells de fins a 15 metres d’eslora
  • Ampliar a vela
  • Allunyar-te fins a 12 milles de la costa
  • Ampliar a 24 metres i Balears
  • Navegar de dia i de nit
  • Navegacions nacionals i internacionals
  • View Course

Suma't al proper curs

Envia’ns un missatge i t’avisarem quan realitzem el proper curs

Escola curs navegació

Avisa'm !

Ens posarem en contacte amb tu una vegada rebut el teu missatge.